Reset
26/01/2021
Casting Studio
07/11/2020

Startmotion

2020
Een frisse kijk op de organisatie

Challenge

Startmotion is een productiebedrijf dat getrokken wordt door Arne van Batenburg en focust op strategische bedrijfsfilms en videoproducties.

Als productiebedrijf dat al enkele jaren bestaat en reeds met een aantal grote merken heeft kunnen samenwerken, blijkt het inschatten van de next step niet altijd even eenvoudig. Het blijven zoeken naar de juiste manier om 'anders' te zijn door een duidelijke en unieke positionering, is key. Die positionering gaan omzetten in duidelijke acties is de next step.


Solution

De focus lag hier om te werken rond de volgende stap op positionering en het bekomen van duidelijke actionables. We hebben geprobeerd de positionering en verfijningen in diensten te matchen met de ondernemersstijl die er reeds was.

Door de juiste vragen te stellen, kom je al ver. De samenwerking bestond voornamelijk uit gezond sparren om zo tot inzichten te komen in de diensten en de impact hiervan op de brand en credibiliteit.

Strategie en high-level denken vertalen naar concrete acties en to-do's is één van de belangrijkste stappen om échte vooruitgang te verzekeren. We hebben die initiatives in kaart gebracht en gelinkt aan de grotere objectives.

De weg van het probleem naar de oplossing

Het begrijpen van het probleem vanuit het perspectief van de potentiële klant, is het belangrijkste om een goede positionering te bekomen.

In theorie zou een bedrijf nooit aan sales moeten doen, maar door zo 'duidelijk' te spreken over het probleem en de oplossing dat de klant 'zijn weg vanzelf tot bij jouw oplossing vindt'. In zekere mate een utopie maar helderheid is essentieel en die zoektocht hebben we met Startmotion mee ingezet.

Welke woorden de klant gebruikt om zijn probleem te beschrijven, hoe hij/zij kijkt naar het probleem en welke oplossingen vaak zelf verzonnen worden zijn relevante signalen om de positie te versterken.


De next steps

Onze opdracht bestond er voornamelijk uit om nieuwe perspectieven te bieden en zo te komen tot een frisse kijk op de organisatie en aanpak ervan. Naast de positionering en het verder verfijnen van de diensten, hebben we ook kort ingezoomd om de next steps van Startmotion om van 2021 een succes te kunnen maken.