Casting Studio
07/11/2020
Mind5 Training
19/10/2020

Helpper

2020
De partner journey uitstippelen met oog voor bottlenecks

Challenge

Helpper is een digital startup die buren wil inzetten om buren te ondersteunen. Dit kan op allerlei niveau's zijn gaande van een babbelpartner tot het uitvoeren van klusjes.

In de standaard gezondheidszorg vallen een heleboel belangrijke maar 'niet-essentiële zorgtaken' uit de scope wat maakt dat een groot deel van de mensen niet echt verder kan. Het gaat hier dan vooral over ouderen, personen met een beperking, chronisch zieken en ook drukbezette ouders. Iedereen kan zich inzetten voor iedereen en dat met een kleine bijverdienste. Helpper heeft een win-win gevonden in een duidelijk pijnpunt.


Solution

Helpper heeft best al wat snelheid kunnen maken en is recent ook uitgeroepen tot start-up van het jaar. Een belangrijk kanaal is samenwerken met externe partners.

Het vinden van partners ging in zekere mate relatief vlot door het invullen van een hiaat in de gezondheidszorg. Het onboardingsproces en retentie van gebruikers die kwamen via de partners, had nog een marge voor verbetering.

De Partner Journey

Werken met partners is vaak een enorm goede manier om snel aan volume en credibiliteit te winnen. Toch kunnen er enorm veel uitdagingen mee gepaard zijn, waarbij een duidelijke onboarding (die in lijn licht met de normen en waarden van het bedrijf) uitdagend is. Het in kaart brengen van heldere flow zorgt niet alleen voor een betere onboarding van de eindklant, maar ook voor de retentie ervan.

Een partner journey spreekt dus niet alleen over het partnership en wat zij nodigen hebben om vlot te werken (Workflow, functionaliteiten, prijsafspraken, etc) maar ook over de interactie met de eindklant.

Werken met partners moet een toegevoegde waarde zijn voor de eindklant en door de partner journey op te maken, wordt duidelijk waar de valkuilen en opportuniteiten zich verbergen.


De juiste prioriteiten zetten

Het activeren van partners had een groter belang dan acquisitie van de eindklant daar dit reeds liep. Het bepalen van de belangrijkste to-do's door het uitlijnen van de partner journey werd een no-brainer. Het inzicht in de nood gecombineerd met een duidelijke partner journey zorgde voor een forse adoptierate.